Gönderileriniz neden Instagram’da viral olmuyor? Bu açıklama size aradığınız cevabı verebilir
Instagram CEO’su Adam Mosseri, Instagram’da sıralama algoritmasının nasıl çalıştığını bir blog yazısında anlattı. Yazısında bazı yanlış anlamaları gidermeye çalışırken, Instagram’ın aslında içerikleri sıralamak için kullanılan tek bir algoritmasının olmadığını belirtti. Söylediğine göre, uygulamanın her alanı kendi algoritmasına sahiptirve bu algoritmalar özelliklere bağlı olarak farklı durumlarda çalışır.
Mosseri, Akış, Hikayeler, Keşfet, Makaralar, Arama ve diğerlerinin, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak ve gerçek içerik önermek için kendi algoritmalarını ve sıralama sistemlerini kullandıklarını belirtiyor.
Örneğin, Akış için etkinlikleriniz, gönderi hakkındaki bilgiler, gönderi paylaşan kişi hakkındaki bilgiler ve etkileşim geçmişiniz gibi veriler algoritmayı beslemek için kullanılır. Hikayeler ise, hangi hikayenin önce gösterileceğini belirlemek için görüntüleme geçmişinizi, etkileşim geçmişinizi ve hikayenin yazarıyla olan ilişkinizi kullanır.
Şirketin bu açıklamayı yapma zamanı oldukça önemli. Çünkü Twitter’a rakip olacak yeni bir hizmetin önümüzdeki ayın başında lanse edileceğine dair söylentiler dolaşıyor. Bu, Elon Musk’ın birkaç ay önce teklif verme algoritmasını açık kaynak haline getirmesine yol açtı.